Eğitim-Bir-Sen Adıyaman Şubesi saha çalışmalarını sürdürüyor. Dezavantajlı bölgelerdeki okulları ziyaret ederek öğretmen ve yöneticilerle istişarelerde bulunup sorun ve taleplerini alarak ilgili yerlere raporlarla sunuyor. Saha çalışmaları ile üyelerinin talep ve şikâyetlerini toplayan Eğitim-Bir-Sen Adıyaman Şubesi eğitim çalışanlarının takdirini kazanıyor.
Ziyaretler ile ilgili açıklamalarda bulunan Memur-Sen İl Temsilcisi ve Eğitim-Bir-Sen Adıyaman Şube Başkanı Mehmet Demir, “yönetim kurulu üyelerimizle birlikte sahanın nabzını tutmaya devam ediyoruz. Hiçbir okul ayırt etmeden toplam çalışan sayısına bakmadan merkezden başlayarak en ücra bölgedeki okullarımıza ulaşarak öğretmen ve yönetici arkadaşlarımızla buluşarak yalnız olmadıklarını hissettirmeye, sorunlarını ve taleplerini dinlemeye çalışıyoruz” dedi.
“Yönetim Kurulunda bulunan arkadaşlarımız son olarak Gerger İlçemizin en ücra bölgeleri olan Tillo, Güzelsu, Oymaklı, Helül ve Sengeto köylerine giderek eğitim çalışanlarımızla istişare ettiler. Bu ziyaretlerimizde elde ettiğimiz verileri ve talepleri raporlaştırmak üzere gerekli çalışmaları yürütüyoruz. Söz konusu ziyaretlerde bu bölgelerde fedakar bir çalışma sergileyen arkadaşlarımızın taleplerini ana başlıklar halinde barınma, ulaşımda yaşanan sıkıntılar, sözleşmeli öğretmenlerin kadroya geçirilerek sözleşmeli öğretmen istihdamının sonlandırılması, tayin ve atama işlemlerinin kolaylaştırılması, bölgede çalışma şevkini kazandıracak ek ödeme ve tazminat taleplerinin karşılanması ve öğretmen açığının karşılanması olarak sıralayabiliriz” şeklinde konuşan Mehmet Demir sözlerini şöyle sürdürdü:
“Öğretmenlerin anayasal haklarını sınırlayan, aile bütünlüğünü bozan, eşleri birbirinden, çocukları da anne babalarından 4 yıl boyunca ayrı bırakan, öğretmeni eşi ile işi, sağlık ile işsizlik arasında tercihte bulunmaya zorlayan, öğretmenler odasında ayrımcılık oluşturan, öğretmenlik mesleğini ve öğretmenin itibarını zedeleyen sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına derhal son verilmeli, sözleşmeli öğretmenler kadroya geçirilmelidir. Eğer maksat, sosyo-ekonomik açıdan yeterince gelişememiş bölgelerde öğretmenlerin kalıcı istihdamlarını sağlamaksa, bunun yolu cebri tedbirler değil, cezbedici teşviklerdir. İstihdamda güçlük çekilen bölgelerdeki öğretmen açığı sorunu, sözleşmeli öğretmenlik, yer değiştirme yasağı gibi geçici önlemlerle değil, söz konusu bölgelerde öğretmenlerin kalıcı olarak görev yapmalarını teşvik edici yöntemlerle; yerleşim yerlerinin sosyal, ekonomik, kültürel ve ulaşım imkânları dikkate alınarak kalkınmada öncelikli hizmet tazminatı verilebilmesi için ilgili mevzuatlarında gerekli düzenlemelerin yapılmasıyla çözüme kavuşturulabilir.”
“ Dezavantajlı bölgelerde yaşanan en önemli problemlerden biri çalışma bölgesine ulaşımda yaşanan zorluklardır. Bu bölgelerde mevcut lojman sayılarının yetersiz olması öğretmenlerimizin yaşam standartlarını zorlamaktadır. Mevcut lojmanlarda iyileştirmeler yapılarak sayıları arttırılmalıdır. Öğretmenlerimizin ulaşım konusunda yaşadığı sıkıntılar taşımalı eğitim kapsamında değerlendirilmeli veya bu konuda ek ödeme için gerekli çalışmalar yapılmalıdır.”
“Burası dezavantajlı bir bölge ve öğretmenlerimiz birçok fedakarlıklar gösteriyor. Bundan dolayı fedakar öğretmenlerimize teşekkür ederiz. Gözleri çakmak çakmak, yarınımızı inşa eden ve bu sorumluluklarını oldukça zor coğrafi şartlarda yürüten arkadaşlarımıza çalışmalarında başarılar diliyor, emeklerinden dolayı teşekkür ediyoruz. Dezavantajlı bölgelerde çalışan öğretmenlerimiz için talep ettiğimiz ek ödeme, yol yardımı, yemek yardımı, lojman yapımı veya lojman yardımı, hizmet puanının arttırılması, gibi taleplerimizi toplu sözleşme masasına taşımıştık. Bu taleplerimiz kazanıma dönüşünceye kadar mücadelemizi sürdüreceğiz. Eğitim Bir Sen olarak gidemediğimiz, derdine vakıf olmadığımız hiçbir okul, öğretmen ve eğitim çalışanı kalmayana kadar ziyaretlerimizi sürdürecek, bu arkadaşlarımızdan güç ve destek alarak çalışmalarımızı hızlandıracağız.”