Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Adıyaman Şube Başkanı Ali Deniz, okulların temizlik, güvenlik, kırtasiye, bakım-onarım, hizmetli gibi en temel ihtiyaçlarını karşılayacak, eğitimcileri velilerle karşı karşıya gelmekten kurtaracak, yöneticilerin okulun esas işlerine yoğunlaşmalarına imkân sağlayacak okul bütçesi uygulamasına bir an önce geçilmesi gerektiğini belirterek, “Yöneticilerimiz, okulların mali ihtiyaçlarını karşılamak için ayırdıkları zamanı, eğitim-öğretimin kalitesi için ayrılan zamandan harcamak zorunda kalıyor. Yöneticilere okullara bağış toplamamaları için baskı uygulayan idare, zorunlu harcamalar için kaynak üretmekten kaçınıyor. Ucu parasız okul-paralı okul ayrımına varan bu durum en başta eğitim-öğretime zarar veriyor. Okullarımız; okul-veli iş birliğini zedeleyen, yönetici/öğretmen ile velileri karşı karşıya getiren, yöneticileri mağdur eden, adaletsiz uygulamalara ve mağduriyetlere fırsat veren bütçesizlik sorunundan kurtarılmalıdır. Okula bütçe vermek, eğitime kalite getirmektir” dedi.
Eğitim-Bir-Sen Adıyaman Şubesi istişare toplantısında konuşan Ali Deniz; okul yöneticilerinin, okulların mali ihtiyaçlarını karşılamak için ayırdıkları zamanı, eğitim-öğretimin kalitesi için ayrılan zamandan harcamak zorunda kaldıklarını ifade eden Deniz, yöneticilere okullara bağış toplamamaları için baskı uygulayan idarenin, zorunlu harcamalar için kaynak üretmekten kaçındığını kaydetti. “Personel dışı cari harcamaların yönetilmesi için okul bazlı ödenek tahsisi yapılmalı, ödeneklerin doğrudan okul idareleri tarafından kullanılması sağlanmalıdır” şeklinde konuşan Deniz, "İfa ettikleri vazife itibarıyla genel idare hizmetleri sınıfına giren ama öğretmen statüsünde değerlendirilen okul yöneticilerinin, fiilen yaptıkları göreve uygun olarak genel idare hizmetleri sınıfına alınmasını istiyoruz" dedi.
Ali Deniz konuşmasına şöyle devam etti:
“Genel idare hizmetleri sınıfından sayılmayan, maaş bordrosunda bile müdür yazmayan, yöneticiliği ‘ikinci görev’ olarak adlandırılan okul müdürlerinin saygınlığının tescillenmesi, profesyonelleşmesi ve yaptığı işe göre statü kazanması için genel idare hizmetlerine geçirilmeleri zorunludur. Bu gerçekleşirse, okul müdürlerinin verimliliği, performansı, saygınlığı, dahası eğitimin başarısı artacaktır.”